Barion Pixel
Connect with us

Kaleidoszkóp: hibázott az MTVA

Hírek

Kaleidoszkóp: hibázott az MTVA

Hibát hibára halmoz az MTVA. Októberben az egyetlen magyar Nobel-díjas írót titulálta az M1 riportere “magyar származású Nobel-díjas író, Kertész Imre”-ként. Nemrég a Fölszállott a páva című tehetségkutató két adását cserélte fel a Duna TV: előbb ismertette a díjazottakat, aztán jött a verseny. Ugyanez történt a Kaleidoszkóp VersFesztivál adásaival: szerdán láthattuk a fesztivál zárását, csütörtökön elkezdődik a rendezvény.

A Magyar Versmondók Egyesületével összehangban a Kaleidoszkóp-filmeket gyártó myspace produkció szerdán délután négy órakor, pár perccel a rossz adás elindulása után nem tudta utolérni az MTVA munkatársait, ezért levélben jelezte az alábbiakat:

“Megdöbbenéssel tapasztaltuk, hogy a Duna TV ma 16:00 órakor elsőként a második részét adta le a 14. Kaleidoszkóp VersFesztivál kétrészes műsorának, így holnap minden bizonnyal az első rész kerül adásba. Annak ellenére, hogy az adásfájlok neve “versfesztivál 01” és “versfesztivál 02″ volt, ennél egyértelműbben nem lehetett jelezni, melyik adás melyik. Gyakorlatilag ezzel sikerült kiosztani a díjakat az elsőként vetített második részben, holnap pedig beharangozzuk a következő epizódot a mai szereplőkkel és azzal, hogy hamarosan kiderül, kik kapták a díjakat.”

Az MTVA egyik munkatársa levélben kért elnézést a hibáért, a köztelevízió a történteken már nem tud változtatni, de keresi annak lehetőségét, hogy egy újabb időpontban helyes sorrendben vetítse a két műsort.

Azonban nem ez az első hasonló hiba. A Fölszállott a páva című művészeti tehetségkutató műsorban ugyanígy cserélték fel a díjkiosztót, amely elsőként került adásba, a rögtön utána következő versennyel. Ennél durvább dolgok is történtek a közelmúltban, októberben az egyetlen magyar Nobel-díjas írót sikerült megalázniuk. A Szimicsku László által “készített”, Orbán Viktor és Angela Merkel csütörtöki találkozójáról, és az azt követő sajtótájékoztatóról adott tudósításban ugyanis elég furcsán mutatták be Kertész Imrét. Nem úgy, mint mondjuk „Kertész Imre magyar író”, vagy „Kertész Imre, Nobel-díjas magyar író”, hanem „a magyar származású Nobel-díjas író, Kertész Imre”-ként, ami azért is kínos, mert szélsőséges ideológiai honlapokon elég régóta Imre Kertészezik a Sorstalanság íróját.

Egy évvel a nagy kirúgások után közmunkásokat foglalkoztat a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA). Tavaly nyáron több száz munkatársától vált meg a közmédia. Nem csak ismert műsorvezetőket, riportereket tettek lapátra mind a négy közmédiumnál: az akkori hivatalos adatok szerint a gyártási folyamatokban részt vevő, az alap által készített statisztikákban „menedzserként” jelölt személyek 42,9 százaléka került fel a leépítési listára.

A nagy leépítésben sok olyan szakembert is elküldtek, akinek a speciális tudása nehezen pótolható. Most az MTVA meglepő lépésre szánta el magát. Az MTVA Archívuma a Startmunka mintaprogram keretében 2012. augusztus 15-től egy éven át, összesen 240 főt foglalkoztat. Az MTVA Archívum és Tartalomkereskedelmi Igazgatósága a programot 3 napos képzéssel indította, ezt követően augusztus 21-én kezdte meg az első 54 ember a munkát a különböző telephelyeken. További 190 fő pedig két részletben, szeptember 15-én és október 15-én lépett be a programba.

Az egy évvel ezelőtti kirúgásokat elsősorban a költséghatékonysággal indokolta az akkor szóvivő Szabó László. Egy interjúban azt is elárulta, szerinte azok maradhattak a közmédiánál, akik jó szakemberek. Most azonban mégis visszahívtak néhány embert, igaz, már közmunkásként. Az MTVA-nál az erre vonatkozó kérdésünkre azt mondták, hogy a minisztériumtól bekért hivatalos állásfoglalás lehetőséget biztosít az MTVA-nak, hogy az előzőleg merőben teljesen más munkakörben dolgozó volt kollégák részt vegyenek a Start munkaprogram közmédiás munkavégzésében. A legtöbb közmunkásnak azonban kö sincs a szakmához, így nincs min csodálkozni, ha a fenti hibákat követik el. Mindez azért is kínos, mert a közmédiumok költségvetése több mint 70 milliárd forint, míg összehasonlításképpen az RTL Klub az RTL2-re egy év alatt 1-1,5 milliárd forintot költ. Vagyis legalább 50 ilyen, nagyköltségvetésű produkciókkal teleszórt televíziót indíthatna az állam ekkora pénzből. Mindemellett a közmédia a közmunkások foglalkoztatását ezen felüli pénzből oldja meg: félmilliárd forinttal támogatja az állam. Miközben a nézők az egyre elfogultabb hírszolgáltatás és a hanyatló színvonal miatt egyre kevesebben vannak. A fiatalok körében mért közönségaránya az MTV-nek 3,7 százalékra esett szeptember végére.

Continue Reading
You may also like...

További Hírek

  • Hírek

    Kulka János lett a Nemzet Színésze

    By

    Kulka János Budapesten született 1958. november 11-én, Kossuth- és Jászai Mari-díjas magyar színművész, érdemes és kiváló művész, a Halhatatlanok Társulatának örökös tagja. Ma a március 30-án elhunyt Tordy Géza helyére választották meg...

  • Hírek

    Kovács András Ferenc Költészeti Díj

    By

    A 2000 eurós pénzjutalommal járó Kovács András Ferenc Költészeti díjat évenként egyszer adják át a szakmai kuratórium döntése alapján.

  • Hírek

    A költészet élmény, segítség, menedék

    By

    Lutter Imrét versek keltik, s versekkel fekszik – számára minden egyes nap a költészet ünnepe. Zelk Zoltán gyerekverseivel érkezett meg a költészet Lutter Imre életébe, aki már nagyon fiatalon ráébredt arra, hogy...

  • Hírek

    ÚJ HELYEN, KESZTHELYEN!

    By

    Új helyen, Keszthelyen rendezi meg 2024. augusztus 22-től 25-ig a Bujtor István Filmfesztivált a Latinovits Emlékmű Alapítvány és a Magyar Versmondók Egyesülete. A sokszínű fesztivál a filmes kínálat és a vörös szőnyegen...

  • Hírek

    Megdöbbentő történeteket őriznek a falak

    By

    A mai napig őrzi Ady Endre emlékét az a budapesti ház, ahol haláláig élt legendás költőnk. Az első emeleti, erkélyes lakás a pesti Veres Pálné utca 4-6. szám alatt található, és legfőbb...

To Top