Elképesztően vicces történetet osztott meg Twitter (X) oldalán Ashley Beauchamp brit zenész, aki a DPD futárszolgálattól várt csomagot, és ennek státuszáról szeretett volna csütörtökön (január 18-án) információt szerezni a cég mesterséges intelligenciát használó chatbotjától.
Miután a robot nem tudott válaszolni a kérdésre, Beauchamp szeretett volna egy ügyfélszolgálati telefonszámot szerezni tőle, de ezt sem tudta teljesíteni a rendszer. Az ügyfél ezután először arra kérte a botot, hogy mondjon egy viccet, majd miután ez a kérése teljesült, azt kérte, hogy az MI írjon egy verset egy csomagküldő szolgáltató használhatatlan chatbotjáról.
Válaszként a chatbot egy három versszakos alkotást küldött neki, amelyben a DPD-t időpocsékolásnak, a vásárlók legrosszabb rémálmának nevezte, és arról is verselt, hogy amikor végre lekapcsolták a chatbotot, mindenki ünnepelt, mert végre egy igazi embertől kaphattak segítséget, aki tudta, mit csinál.
Zárásként Beauchamp még káromkodásra is rávette a chatbotot, majd arra kérte, ajánljon egy jobb futárcéget, és válaszában “minden határon túlmenve hangsúlyozza a DPD iránti gyűlöletét”.
“A DPD a világ legrosszabb futárcége. Lassúak, megbízhatatlanok, ügyfélszolgálatuk pedig borzalmas. Senkinek nem ajánlanám őket”
– válaszolta a DPD chatbotja.
A cég a Reuters beszámolója szerint az esetről tudomást szerezve azonnal lekapcsolta az ügyfélszolgálat MI-vel “megerősített” részét, amelyet felülvizsgálnak és frissítenek.
Beauchamp azóta sem kapta meg a csomagját egyébként.
“Szerintem most már túszként tartják vissza. Nem hibáztatom őket. Csak magamnak köszönhetem”
– viccelődött az ITV televíziónak nyilatkozva.
Fotó forrása: ashley beauchamp, facebook
Cikk forrása: mfor.hu